۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۰

یک مقام بانک مرکزی خبر داد:

آغاز ورود اسکناس‌های نو شب عید به بازار

آغاز ورود اسکناس‌های نو شب عید به بازار

مدیر کل اداره ریالی و نشر بانک مرکزی از آغاز ورود 360 میلیارد ریال اسکناس نو به بازار برای ایام پایان سال در تهران و دو برابر آن در شهرستانها بخبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قیاسوند امروز در نشستی خبری در بانک مرکزی با تشریح برنامه های پایان سال بانک مرکزی گفت: بیش از 360 میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و دو برابر آن در شهرستانها با ترکیب‌های 500 تومانی، هزار تومانی و 2 هزارتومانی و 5 هزار تومانی برای ایام پایان سال با توجه به نیاز مردم توسط شعب منتخب بانکهای تجارت و ملی توزیع می شود.

مدیر کل اداره ریالی و نشر بانک مرکزی در مورد ورود اسکناسهای جعلی 10 هزار تومانی به بازار گفت: پدیده جعل وجود دارد اما جعلها به صورت حرفه ای، بزرگ و خطرناک نیست.

وی با بیان اینکه در مورد جعلی بودن اسکناسهای 10 هزار تومانی موارد خاصی مشاهده نشده است، گفت: جعل اسکناسها در تمام کشورها وجود دارد  و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، نهادها و مراجعی که اسکناسهای جعلی را کشف می کنند، آن را برای نگهداری و کار کردن بر روی نحوه جعل آن به بانک مرکزی ارجاع می دهند.

این مقام مسئول، میزان اسکناسهای در جریان را 8 میلیارد قطعه اعلام کرد و گفت: سرانه اسکناس در کشور از اسکناس یکصدهزار ریالی تا 500 هزار ریالی 105 برگ است که در گذشته این رقم 110 تا 115 برگ بود؛ بنابراین با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین و انتشار اسکناس‌های درشت تر کاهش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اخذ مجوز چاپ اسکناس درشت حجم سرانه اسکناس که مشکلاتی را برای بانکها و خزانه بانک مرکزی ایجاد می کند کاهش یابد.

مدیر کل اداره ریالی و نشر بانک مرکزی در مورد درصد ترکیب برگ و اسکناس در کشور گفت: اسکناس 100 ریالی تا هزار ریالی از لحاظ تعداد قطعه یا برگ 20 درصد، 200 تومانی تا هزار تومانی 30 درصد و دو هزارتومانی تا 10 هزار تومانی 41 درصد را تشکیل می دهند و بقیه آن ایران چک است.

کد خبر 2010298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha